Koti Helsinki Classic Bike – laadukkaat ja legendaariset käsin tehdyt polkupyörät

Classic Bike – laadukkaat ja legendaariset käsin tehdyt polkupyörät

Classic Bike
Classic Biken myymälä on avoinna tiistaista perjantaihin kello 10–18 ja lauantaisin 10–15. Jari Vainio toivottaa kaikki tervetulleiksi tutustumaan.

Classic Bike on legendaaristen eurooppalaisten valmistajien kaupunki- ja lastenkuljetuspyörien kauppa ja maahantuoja. Valmistajat edustavat vanhaa ja aitoa eurooppalaista käsityötä ja designia parhaimmillaan. Aikojen kuluessa luodut mallit ovat säilyneet ajattoman trendikkäinä.

Nykyään kaikki on niin massatuotettua. On vaikeaa löytää mitään aitoa ja alkuperäistä, käsin tehtyä. Meiltä saa polkupyöriä, jotka ovat valmistajiensa yhä käsin tekemiä klassikoita ja jotka on lanseerattu vuosikymmeniä sitten, kertoo Jari Vainio , Classic Bike -kauppias, jonka oma antiikkiharrastus näkyy myös tässä tyylikkäässä liikkeessä Mechelininkadulla.

Christiania Bike – suosituin lasten- ja tavarankuljetuspyörä
Classic Bike Christiania Bike Christianian vapaakaupungissa, keskellä Kööpenhaminaa, alkoi vuonna 1976 maailman tunnetuimman kuljetuspyörän valmistus. Pioneeriajatus ja toimintaidea on perhepyörässä, joka olisi kakkos- tai ykkösauton korvike.
Turvallisuus, laatu ja kestävyys ovat tärkeimmät arvot. Nämä seikat tekevät Christiania pyöristä vankan, turvallisen liikenteessä ja mukavakäyttöisen kaikenlaisessa säässä, kuljetitpa sillä sitten lapsia tai tavaroita.

Christiania bike onkin jo yleinen näky kaikissa suurkaupungeissa. Jos kyydissä ei ole lapsia, pyöristä myydään ja jaellaan monenlaisia tuotteita.

Brompton taittopyörä
Brompton–suunniteltu erityisesti työmatkapyöräilyyn

Brompton taittopyörä on tarkoitettu yhdistämään joukkoliikenne ja pyörämatka. Sen taittaminen käy sekunneissa ja sitä on helppo kantaa tai vetää perässä missä vain. Brompton pyörän voit ottaa ruuhka-aikanakin mukaan junaan, bussiin, metroon, ratikkaan, peräkonttiin, lentokoneeseen, palaveriin, toimistoosi, ravintolaan… Brompton on pyörä, joka on aina mukanasi.

PASHLEY– käsin tehdyt klassikkopyörät Englannista

Classic Bike Pashley Cycles on vanhin toimiva polkupyörävalmistaja Englannissa. Yhtiö on perustettu vuonna 1926, ja pieni tehdas sijaitsee Stratford-upon-Avonissa. Kaikki polkupyörät valmistetaan täällä edelleen käsin alkuperäisten mallien mukaan.

Kaikki Pashleyllä on aitoa ja huippuluokkaa; vuosikymmeniä vanha design, Reynolds-teräsrungot ja käsin tehdyt liitokset, omat nahkavarusteet, lukkiutumattomat jarrut, kromiviimeistelyt… kaikki huippulaatua, jota voit vaatia käsin tehdyltä, yksilölliseltä pyörältä. Tarvitsetpa sitten modernia tai klassista polkupyörää huvi- tai hyötykäyttöön, Pashley valikoimasta löydät uniikin polkupyörän, joka erottuu muista.

Classic Bike
Mechelininkatu 15